Jesteś zainteresowany aktualną ofertą kampanii SEO? Nie zwlekaj! Zajrzyj na seo4.net.
Firmy lub administratorzy stron internetowych, którzy marzą o tym, żeby wyświetlać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy – nie zalecany – to próbowanie starań samemu. Nie posiadając kwalifikacji w tematyce SEO i nie monitorując codziennie informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać prawidłowo i – kluczowe – skutecznie. Kolejna droga to zatrudnienie na etat specjalisty od SEO, lecz nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje ze względu na budżet. Trzecie wyjście to zatrudnienie agencji SEO. Wydatki przeznaczone na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Plusem kooperacji z agencją SEO jest to, że obok specjalistów od SEO w zatrudnione są tam także osoby od kampanii Google Ads, kreatywnego pisania, projektowania graficznego czy kodowania służące rzeczową pomocą w tych kwestiach.
Po czym rozpoznać sumienną agencję SEO
Agencji SEO w Polsce jest mnóstwo. Czym kierować się w trakcie poszukiwań podmiotu, która zwiększy naszą widoczność w SERP? Radzimy wybrać firmę, która istnieje na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, a również tych reklamowych oraz kreatywnych, co roku rośnie, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Wybierając agencję, która działa od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć pewność, iż dysponuje ona ogromnym doświadczeniem i może w każdej chwili zaprezentować pokaźne portfolio swoich poprzednich klientów. Na stronach agencji SEO zazwyczaj znajduje się dział z historią tzw. „kejsów”. Przed sygnowaniem umowy wypada zapoznać się ze opisy takich przypadków, żeby wstępnie zobaczyć, jakich wyników można oczekiwać po agencji, jak również to z jakimi trudnościami przyszło im się zmierzyć oraz z jakimi branżami pracowała. Solidna agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: zawiadamia o harmonogramie prac na zbliżające się tygodnie, a także przesyła sprawozdanie z ukończonych działań i ich rezultaty.
Inna ważka kwestia to spersonalizowana oferta i dostosowanie strategii prac do potrzeb działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeżeli agencja SEO na propozycję współpracy odpisuje w przeciągu kwadransa, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, powinien to być sygnał alarmowy. Po otrzymaniu pytania pracownik kompetentnej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, aby poprosić o dokładniejsze dane o firmie, konieczne do utworzenia dla niej całościowej oferty. To dane, których nie można znaleźć tak po prostu online, jak np. informacja o realizowanych przedtem działaniach SEO i o ważnych dla klienta artykułach albo usługach, które stara się wypromować.
Co o firmie SEO mówi model rozliczeń jaki oferuje?
Nieufnie warto podejść do firm SEO, które oferują typ umowy z zapłatą za uzyskany rezultat. W takim systemie płatność odbywa się dopiero wtedy, kiedy słowa kluczowe uzyskają uzgodnione w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do pierwszej strony wyników bądź do Top5). To wciąż dość popularny sposób rozliczeń, jednak niesie ze sobą znaczne zagrożenie – można wszak uzyskać szybkie rezultaty za sprawą naruszania zasad ustalonych przez Google. Codziennie uaktualniany algorytm dodatkowo nie ułatwia spełnienia obietnic składnych klientowi, stąd rzetelna firma SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych wyników. Jeśli idzie o opłatę za usługi agencji SEO, to rzadko jest ona stała – zwykle w pierwszych tygodniach po podpisaniu umowy nieodzowne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, aby przeprowadzić dokładny audyt SEO, a potem wdrożyć wszystkie przedstawione w nim prace. W kolejnym okresie współpracy, jak witryna zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na działania są znacznie mniejsze.
Dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]