Audyt sklepu internetowego lub strony – czy warto?

Pragniesz poznać więcej szczegółów o audytach stron internetowych? Wejdź na https://seo4.net/audyt-stron-internetowych/.

Wedle internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to sprawdzenie firmy, spółki bądź przedsiębiorstwa pod kątem licznych czynników, między innymi organizacyjnych i finansowych, a także analiza perspektyw dalszego rozwoju. Czym, biorąc powyższe pod uwagę, jest zatem audyt SEO? Jest to głęboka analiza strony internetowej, oceniająca przeróżne jej aspekty, jak metadane, kod strony, strukturę nagłówków, szybkość ładowania się witryny i wiele bardziej i mniej istotnych elementów. Oprócz samego zestawienia błędów i uchybień, w rzetelnym audycie SEO muszą znaleźć się także zalecenia co do rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO sprawdza stronę internetową pod względem zgodności ze standardami W3C, treści na stronie, dostępności, jak również poprawności kodu. Poza tym sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zamawia się w agencji, by odnalazła ona wszelkie dysfunkcje strony oraz – co istotne – zaproponowała działania, które pozwolą je naprawić.

Oznaki, że trzeba zamówić audyt SEO

W internecie można znaleźć wiele narzędzi oraz stron, przy użyciu których można błyskawicznie i bez ponoszenia żadnych kosztów przeprowadzić audyt SEO strony internetowej. Plusy tej opcji? Szybkość oraz cena. Minusy? Całe mnóstwo. Okrojone dema bądź też bezpłatne narzędzia z niewielką paletą funkcji, są niedoskonałe. Jeśli już odnotują pewne błędy na stronie, to zapewne nie wszystkie. Mnóstwo problemów (przykładowo w kodzie) wychwycić można jedynie podczas analizy dokonanej przez człowieka, a nie oprogramowanie.

Na audyt SEO wykonywany przez agencję należy poczekać w większości wypadków od tygodnia do mniej więcej 30 dni. Termin na dostarczenie analizy powinien zostać określony w umowie zawartej z firmą, która zadeklarowała, iż go przeprowadzi. Audyt płatny pozwoli wykryć wszelkie kluczowe problemy występujące w witrynie. Jeżeli strona była utworzona na platformie typu Magento czy Shoper bądź na ogólnodostępnym szablonie, to rzeczy do naprawienia może być wiele. Gdy witryna powoli się ładuje i nie ma właściwie żadnej widoczności na istotne dla klienta frazy, to też są to oznaki, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie trafnym pomysłem.

Jakie problemy wykrywa SEO audyt?

Sumiennie przeprowadzony audyt SEO może wykryć sporo błędów strony, między innymi:

  • powolne wczytywanie się witryny w wersji na komputer i na urządzenia mobilne,
  • błędy strony w wersji na komórki, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś obrazów,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
  • problemy z dostępnością strony dla botów wyszukiwarek,
  • przyczyny niskiej widoczności witryny na frazy kluczowe,
  • brak bądź źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • brak metadanych,
  • słaba jakość treści na stronie,
  • poprawność kodu witryny,
  • rzeczywista ilość zaindeksowanych podstron,
  • brak albo nieprawidłowe połączenie z narzędziami Google (np. Google Analytics)

.

Dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]