PBN – co to jest i jak z niego korzystać?

Potrzebujesz więcej wiadomości o aktualnej ofercie PBN? Idealnie trafiłeś! Skieruj się na https://bit.ly/3n01VWf.

Aby klient zauważył twoją działalność powinieneś nie tylko posiadać firmową stronę internetową, lecz także zatroszczyć się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy cyklicznie pojawiają się na niej kolejne rzetelne i przydatne dla odbiorcy artykuły. Jednak nie wolno również zlekceważyć tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.

Private blog network – przydatne jako komponent wieloaspektowej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, dlatego że są tworzone i kierowane przez jeden podmiot (na ogół przez dużą agencję marketingową lub firmę SEO), który kontroluje jakość udostępnianych tam artykułów. PBNy są najczęściej używane jako jeden z punktów szerokiej strategii marketingowej, co warto mocno podkreślić, bo najlepsze rezultaty ich wykorzystania daje się zauważyć w stosunku do stron, które zostały uprzednio poprawnie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają pozyskanie sporej ilości linków przychodzących do strony, ale także na ich zróżnicowanie, co jest dobrze postrzegane przez wyszukiwarki. Minusem PBNów jest to, że ich wykonanie to spory koszt, a później konieczne jest przeznaczenie wielu godzin na zachowanie ich na dobrym poziomie.

Wizytówki NAP i publikacje z canonicalem, czyli jak korzystać z potencjału PBN

PBNy rewelacyjnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można przy ich użyciu publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To właściwie każda publikacja w sieci, gdzie widoczne są podstawowe dane telekontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, nazwa oraz telefon czy e-mail. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także profil w ogólnodostępnym katalogu biznesowym, strona na portalu społecznościowym lub artykuł, pod którym podano firmowe informacje teleadresowe.

Inny interesujący sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów ze wskazaniem odnośnika do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej jakość pierwotnego artykułu, dlatego że odnajdywanie odnośniki do niego na rozmaitych stronach zewnętrznych traktują jako znak, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się warte uwagi, użyteczne teksy. Artykuły z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie istotne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych w szczególności z medycyną, doradztwem prawnym, bieżącymi wydarzeniami czy inwestycjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO