Pozycjonowanie stron www - dowiedz się więcej o tej usłudze.
Funkcjonują trzy główne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną rolę przed okazjonalnymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Ojca, Zielone Świątki czy koncert znanego piosenkarza. Ten wariant pozycjonowania będzie bardzo efektywny, jeżeli popularna w danym okresie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana ze stosownym wyprzedzeniem. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. Najczęściej powinno się zainicjować je na 2-3 miesiące przed ważnym wydarzeniem, by Google zdążyło na czas zaindeksować nową bądź uzupełnioną treść strony internetowej.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Drugi typ pozycjonowania to dobre i przetestowane rozwiązanie dla posiadaczy niskich budżetów na reklamę. Za sprawą stosownego dobrania słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z interesującą nas branżą, ale też koszty reklamy w Google Adwords istotnie się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon to również znacznie mniejsza konkurencja. Kluczowe jest też to, że rośnie tendencja do wprowadzania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to np.:
– obuwie Nike Air Max białe sklep online,
– golarka Braun Seria 5 szara,
– telefon Huawei P20 czerwony.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne w szczególności dla sklepów internetowych. Za pośrednictwem tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment produktów mogą skuteczniej zdobywać wysokie pozycje w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu istotne jest połączenie słowa kluczowego z nazwą wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę przeważnie:
– kraj (np. “uniwersytet Polska”)
– miasto (“weterynarz Kraków”)
– dzielnicę (“sklep ogólnospożywczy Polesie”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdzi się w stosunku do podmiotów lokalnych, które adresują swoje usługi tylko do odbiorców zamieszkujących w konkretnym regionie. Taki sposób pozycjonowania jest przydatna też wtedy, gdy firma ma nieduży budżet na promocję i nie ma możliwości konkurować na słowa kluczowe bez dopasowania lokalnego, np. zamiast “sklep RTV”, to “sklep RTV Kraków”.
Dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]