Często obraz jest wart więcej niż tysiące słów – to słynne wszystkim przysłowie. Potwierdza się ono również w reklamie, która od lat korzysta z efektywności wizualnych środków przekazu. Zaczynano od fotografii, jednakże razem z postępem techniki i zwiększeniem dostępu do kina, a potem telewizji i internetu, powoli zastąpiły je filmy. Dziś klipy stanowią jeden trzonów lokalnych i ogólnoświatowych kampanii – zarówno jeśli chodzi o akcje społeczne, kształtowanie wizerunki marki czy też promocję konkretnego produktu. Tak obszerne zastosowanie filmów promocyjnych jest możliwe przede wszystkim dzięki różnorodności ich odmian, między którymi łatwo można znaleźć tę, która do danej strategii reklamowej będzie pasować najlepiej.
Filmy promocyjne – rodzaje i ich wykorzystanie
Najczęściej wykorzystywanym typem produkcji filmowych, które mogą okazać się pomocne podczas promocji marki są spoty reklamowe. Doskonale znamy je z telewizji, jednakże ostatnimi czasy głównym sposobem ich dystrybucji stał się też internet – niejednokrotnie napotykamy je w YouTube bądź na portalach informacyjnych, na dodatek powszechną praktyką jest emitowanie ich na ekranach w tramwajach oraz autobusach. Warto napomknąć też o firmach korporacyjnych, które są znaczącym elementem taktyki tworzenia pożądanego wizerunku marki w oczach potencjalnych oraz pracowników. Ważnym gatunkiem są oprócz tego filmy promocyjne. Ich przygotowanie zamawiają nie tylko firmy, ale też inne podmioty – m.in. te zajmujące się promowaniem fundacji, organizacji pożytku publicznego czy miast bądź regionów. To środek nadający się doskonale do ukazania przebiegu wszelakiego typu inwestycji (np. budowy obwodnic czy biurowców), powabu konkretnego miejsca albo szczegółów działalności charytatywnej. Podobną kategorią są filmy eventowe, stanowiące rodzaj podsumowania rozmaitych imprez.
Produkcję filmów promocyjnych powierz profesjonalnemu studiu
Żeby promocja oparta o filmy reklamowe dała oczekiwane skutki, muszą one prezentować sobą wysoką jakość. Tym samym produkcję filmów warto powierzyć wypróbowanej, doświadczonej ekipie. O poziomie usług świadczonych przez konkretne studio dużo powie nam jego portfolio. istotne jest także to, jakiego sprzętu ono używa. Chodzi m.in. o drony pozwalające na realizację ciekawych ujęć z powietrza, właściwie nieodzownych w dzisiejszych filmach promocyjnych i korporacyjnych.